اینفوگرافیک: پایان نهانکاری

  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: یحیی مرتب
  • لینک کوتاه:

هر ساله کمپانی های مختلف نفت، گاز و معادن درآمد های هنگفتی را از منابع طبیعی کشورهایی نظیر کشور ها آفریقایی بدست می آورند، حال آنکه ساکنین آن مناطق هیچ بهره ای از این نعمت ندارند. این کمپانی ها با […]

اینفوگرافیک: پایان نهانکاری

هر ساله کمپانی های مختلف نفت، گاز و معادن درآمد های هنگفتی را از منابع طبیعی کشورهایی نظیر کشور ها آفریقایی بدست می آورند، حال آنکه ساکنین آن مناطق هیچ بهره ای از این نعمت ندارند. این کمپانی ها با بستن قرار دادهای پنهانی در آمد های هنگفتی را برای خود رقم میزنند، چرا که تمامی این معاملات و قراردادها پنهانی و بدور از چشم مردم صورت میگیرد. در سال 2010 ارزش صادرات نفت و مواد معدنی از آفرقا 333 میلیارد دلار بوده است، یعنی چیزی نزدیک به 6 برابر ارزش صادرات محصولات کشاورزی (55 میلیارد دلار) و هفت برابر ارزش کمک های بین المللی (48 میلیارد دلار)!!! ولی سهم مردم چیزی بیشتر از فقر روز افزون و قحطی مواد اولیه زندگی نخواهد بود.

Publish What You Pay یک کمپین تازه تاسیس است که به دنبال ایجاد شفافیت هر چه بیشتر در صنایع استخراجی است تا بدین وسیله مردم از مبادلات و معاملات با خبر باشند و بر اساس آن از دولت خود مطالبه گری کنند.

این اینفوگرافیک که توسط Open Knowledge Foundation و Global Witness منتشر شده است به همین موضوع با جلوه ای زیباتر می پردازد.

برای دانلود فوتوگرافیک روی عکس کلیک کنید و برای رفتن به صفحه فوتوگرافیک اینجا کلیک کنید.