شفافیت بیمارستانی در برنامه‌های دولتی ایالات متحده

  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
  • 13
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: نویسنده میهمان
  • لینک کوتاه:

برنامه‌های دولتی بخش سلامت در امریکا، یعنی مدیکر و مدیکید، سامانه‌ای تحت عنوان «HospitalCareData.com» تهیه دیده‌اند که مردم بتوانند از طریق آنها بیمارستان‌های مختلف را در شاخص‌های ویژه‌ای مقایسه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشند. در این گزارش به […]

شفافیت بیمارستانی در برنامه‌های دولتی ایالات متحده

برنامه‌های دولتی بخش سلامت در امریکا، یعنی مدیکر و مدیکید، سامانه‌ای تحت عنوان «HospitalCareData.com» تهیه دیده‌اند که مردم بتوانند از طریق آنها بیمارستان‌های مختلف را در شاخص‌های ویژه‌ای مقایسه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشند. در این گزارش به معرفی این سامانه و شاخص‌های آن پرداخته می‌شود.

خدمات شفافیت داده‌های بخش سلامت نیز همچون اکثر خدمات سلامت در امریکا، توسط شرکت‌های بخش خصوصی ارائه می‌شوند و محلّ تأمین مالی آنها مستقیماً از طرف مردم یا بیمه‌ها می‌باشد. بنابراین امکان دسترسی «آزاد» به اطلاعات این سامانه‌ها وجود ندارد. از جمله‌ی این سامانه‌ها می‌توان به Healthcare BlueBook، Healthsparq ، United Healthcare و Castlight اشاره کرد که در مطالب پیشین برخی از آنها معرفی شده‌اند. با این وجود برنامه‌های دولتی ایالات متّحده‌ی امریکا یعنی مدیکر و مدیکید، برنامه‌ای با عنوان «مقایسه‌ی بیمارستان» ایجاد کرده‌اند. این برنامه به موسسات نماینده‌ی مشتریان، پزشکان، بیمارستان‌ها، کارفرمایان و غیره امکان می‌دهد تا با یکدیگر همکاری کنند؛ و امکان پیدا کردن بیش از 4000 بیمارستان مورد تأیید مدیکیر را در سراسر کشور، به منظور مقایسه‌ی کیفیت آن‌ها فراهم می‌کند. سامانه‌ی «داده‌ی مراقبتی بیمارستان» (HospitalCareData.com) اطلاعات فراهم شده را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

جستجوی بیمارستان

در صفحه‌ی نخست این وبسایت امکان جستجوی بیمارستان بر اساس نام بیمارستان، شهر یا منطقه و زیپ-کد وجود دارد. با جستجوی نام منطقه فهرستی از بیمارستان‌های آن با مختصری از اطلاعات قابل مقایسه در اختیار قرار می‌گیرد.

  1.  نام بیمارستان
  2.  شهر
  3.  بخش
  4.  ایالت
  5.  زیپ کد
  6.  خدمات اورژانس
  7.  چکیده‌ی نمره (در واقع چکیده‌ای از نمرات داده شده به بیمارستان از طرف بیماران آن می‌باشد.)

نمایه (پروفایل) بیمارستان

با انتخاب یک بیمارستان، صفحه‌ی مربوط به اطلاعات کامل آن بیمارستان در نمایه‌ی مخصوص به خود حاصل میشود. این وب‌سایت داده‌های بیمارستانی را در 6 شاخص کلیدی در دسترس قرار می‌دهد:

  1.     پیمایش تجربه‌ی بیمار
  2.     عملکرد
  3.     عوارض
  4.     نرخ بستری مجدد و مرگ و میر
  5.     استفاده از تصویربرداری پزشکی
  6.     ارزش درمان

همانطور که در تصویر نمایه‌ی بیمارستان زیر مشخص است، می‌توان اطلاعات بیمارستان را در این 6 شاخص (زبانه‌ها) مشاهده کرد. هر شاخص خود شامل نشانگرهای متعددی است که اطلاعات مفصلی را شامل می‌شود. در کنار این 6 شاخص، زبانه‌ی profile وجود دارد که خلاصه‌ای از اطلاعات هر شاخص را در خود جای داده است.

  1.  نام و مکان بیمارستان
  2.  هر کدام  از شاخص‌های اطلاعاتی مذکور در یک زبانه قرار گرفته‌اند. در زبانه‌ی پروفایل (زبانه‌ی پیش‌فرض) چکیده‌ای از اطلاعات شاخص‌ها به همراه اطلاعات تماس نمایش داده می‌شود.
    1. نمایه‌ی بیمارستان
    2. تجربه‌ی بیمار
    3. عملکرد
    4. عوارض
    5. نرخ بستری مجدد
    6. استفاده از تصویربرداری پزشکی
    7. ارزش درمان
  3. اطلاعات تماس بیمارستان و خدمات موجود در بیمارستان
  4. چکیده‌ی پیمایش تجربه‌ی بیمار
  5. چکیده‌ی اطلاعات زمان انتظار برای اورژانس
  6. نکات برجسته در مورد بیمارستان
  7. آدرس بیمارستان روی نقشه‌ی گوگل به همراه امکان آدرس‌دهی
  8. بیمارستان‌های نزدیک (با فاصله‌ی کمتر از 30 مایل): روبروی نام هر بیمارستان دکمه‌ای با عنوان «compare» وجود دارد که امکان مقایسه‌ی بیمارستان فعلی را با بیمارستان‌های نزدیک آن میسر می‌سازد.

مقایسه‌ی بیمارستان‌ها

همانطور که در تصویر زیر مشخص است با کلیک روی هر کدام از دکمه‌های compare، میتوان دو بیمارستان را با هم مقایسه کرد.

  1.  عنوان: مقایسه‌ی دو بیمارستان نام‌برده در شاخص تجربه‌ی بیمار
  2.  امکان انتخاب شاخص‌ها برای مقایسه‌ی دو بیمارستان
  3.  نشانگر‌های شاخص
  4.  نام بیمارستان اول و نمره‌ی بیمارستان در نشانگرها
  5.  نام بیمارستان دوم و نمره‌ی بیمارستان در نشانگرها

نشانگرهای موجود در این سامانه

با احصاء صورت گرفته، نشانگرهای زیر در این سامانه جهت شفافیت و امکان مقایسه‌ی بیمارستان موجود می‌باشند.

شاخص نشانگر
تجربه‌ی بیمار
  1. میانگین ارتباط پرستاران بیمارستان با بیماران (از 5 ستاره):
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند پرستاران «همیشه» خوب ارتباط برقرار می‌کردند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند پرستاران «معمولاً» خوب ارتباط برقرار می‌کردند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند پرستاران «گاهی» خوب ارتباط برقرار می‌کردند یا «اصلاً» خوب ارتباط برقرار نمی‌کردند (%)
  1. میانگین ارتباط پزشکان بیمارستان با بیماران (از 5 ستاره)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند پزشکان «همیشه» خوب ارتباط برقرار می‌کردند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند پزشکان «معمولاً» خوب ارتباط برقرار می‌کردند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند پزشکان «گاهی» خوب ارتباط برقرار می‌کردند یا «اصلاً» خوب ارتباط برقرار نمی‌کردند (%)
  1. میانگین ارتباط کارکنان بیمارستان با بیماران (از 5 ستاره)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند «همیشه» به محض درخواست، کمک دریافت کرده‌اند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند «معمولاً» به محض درخواست، کمک دریافت کرده‌اند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند «گاهی» به محض درخواست، کمک دریافت کرده‌اند یا «اصلاً» دریافت نکرده‌اند (%)
  1. میانگین نمره‌ی کنترل درد بیمارستان (از 5 ستاره)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند درد آن‌ها «همیشه» به خوبی کنترل شده است (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند درد آن‌ها «معمولاً» به خوبی کنترل شده است (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند درد آن‌ها «گاهی» به خوبی کنترل شده یا «اصلاً» نشده است (%)
  1. میانگین نمره‌ی ارائه‌ی توضیحات درباره‌ی دارو (از 5 ستاره)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند کارکنان «همیشه» قبل از دادن دارو درباره‌ی آن توضیح داده‌اند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند کارکنان «معمولاً» قبل از دادن دارو درباره‌ی آن توضیح داده‌اند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند کارکنان «گاهی» قبل از دادن دارو درباره‌ی آن توضیح داده‌اند یا «اصلاً» توضیح نداده‌اند (%)
  1. میانگین نمره‌ی نظافت بیمارستان (از 5 ستاره)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند اتاق و دستشویی آن‌ها «همیشه» تمیز بوده است (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند اتاق و دستشویی آن‌ها «معمولاً» تمیز بوده است (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند اتاق و دستشویی آن‌ها «گاهی» تمیز بوده است یا «اصلاً» تمیز نبوده است (%)
  1. میانگین نمره‌ی سکوت بیمارستان (از 5 ستاره)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند محیط اطراف اتاق آن‌ها در شب «همیشه» ساکت بوده است (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند محیط اطراف اتاق آن‌ها در شب «معمولاً» ساکت بوده است (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند اطراف اتاق آن‌ها در شب «گاهی» ساکت بوده یا «اصلاً» ساکت نبوده است (%)
  1. میانگین نمره‌ی ارائه‌ی اطلاعات برای خودمراقبتی پس از ترخیص (از 5 ستاره)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند این اطلاعات را دریافت کرده‌اند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند این اطلاعات را دریافت نکرده‌اند (%)
  1. میانگین نمره‌ی ارائه‌ی اطلاعات در مورد خدمات و مراقبت‌ها در حین دریافت خدمت (از 5 ستاره)
  • درصد بیمارانی که «قویاً موافق» بودند که زمان ترک بیمارستان نسبت به درمان خود آگاهی داشتند (%)
  • درصد بیمارانی که «موافق» بودند که زمان ترک بیمارستان نسبت به درمان خود آگاهی داشتند (%)
  • درصد بیمارانی که «مخالف» یا «قویاً مخالف» بودند که زمان ترخیص نسبت به درمان خود آگاهی داشتند (%)
  1. میانگین نمره‌ی کلی بیمارستان (از 5 ستاره)
  • درصد بیمارانی که نمره 9 یا 10 (بالا) داده‌اند (%)
  • درصد بیمارانی که نمره 7 یا 8 (متوسط) داده‌اند (%)
  • درصد بیمارانی که نمره 6 یا پایین‌تر (پایین) داده‌اند (%)
  1. میانگین نمره‌ی تمایل به توصیه‌ی بیمارستان به دیگران (از 5 ستاره)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند حتماً بیمارستان را پیشنهاد می‌دهند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند احتمالاً بیمارستان را پیشنهاد می‌دهند (%)
  • درصد بیمارانی که گزارش داده‌اند بیمارستان را پیشنهاد نمی‌دهند (%)
عملکرد
  1. درمان همپوشانی ضد انعقادی (%): درصد بیمارانی با لخته‌ی خونی که درمان مورد نیاز، شامل دو رقیق‌کننده‌ی خون را دریافت کرده‌اند.
  2. مرخص شده با رقیق‌کننده‌ی خون (%): درصد بیمارانی با لخته‌ی خونی که با داروی رقیق‌کننده‌ی خون و توضیح کتبی نحوه‌ی استفاده‌ی آن مرخص شده‌اند.
  3. درمان ‌ICU برای جلوگیری از لخته‌های خونی (%): درصد بیمارانی که در روز بستری یا روز بعد از بستری در ICU درمان پیشگیری از لخته‌های خونی را دریافت کرده‌اند.
  4. وقوع لخته‌ی خونی قابل اجتناب (%): درصد بیمارانی که در این بیمارستان به علت عدم پیشگیری دچار لخته‌ی خونی شده‌اند.
  5. رقیق‌کننده‌ی خون وریدی (%): درصد بیمارانی با لخته‌ی خونی که داروی رقیق‌کننده‌ی خون داخل وریدی دریافت کرده‌اند و سپس از نظر مشکلات احتمالی بررسی شده‌اند.
  6. درمان برای جلوگیری از لخته‌ی خونی (%): درصد بیمارانی که روز پذیرش یا عمل جراحی یا فردای آن، درمان مربوط به جلوگیری از ایجاد لخته‌ی خونی را دریافت کردند.
  7. ترخیص بدون معاینه (%): درصد بیمارانی که اتاق اورژانس را ترک می‌کنند درحالی‌که توسط پزشک معاینه نشده‌اند.
  8. استخوان‌های شکسته (دقیقه): متوسط زمانی که در اورژانس طول می‌کشد تا بیماران با استخوان‌های شکسته مسکن دریافت کنند.
  9. سی‌تی اسکن (%): درصد بیمارانی که با علائم سکته به اورژانس مراجعه می‌کنند و قبل از 45 دقیقه نتایج اسکن مغزی را دریافت می‌کنند.
  10. زمان ترخیص (ساعت): متوسط زمانی که بیماران مرخص‌شده قبل از انتقال به منزل در اورژانس سپری می‌کنند.
  11. حجم اورژانس (نفر): حجم بیمارانی که در طول سال معاینه می‌شوند.
  12. زمان انتظار اورژانس (دقیقه): متوسط زمانی که بیماران قبل از معاینه توسط یک پزشک در اورژانس سپری می‌کنند.
  13. زمان قبل از پذیرش (ساعت): متوسط زمانی که بیماران قبل از پذیرش در بیمارستان در اورژانس سپری می‌کنند.
  14. زمان انتقال (دقیقه): متوسط زمانی که بیماران پس از بستری شدن توسط پزشک تا انتقال به اتاقشان در اورژانس سپری می‌کنند.
  15. آسپرین به هنگام ورود (%): درصد بیمارانی با درد قفسه‌ی سینه یا احتمال حمله‌ی قلبی که قبل از 24 ساعت از ورود به اورژانس یا قبل از منتقل شدن از اورژانس آسپرین دریافت کرده‌اند.
  16. دریافت درمان فیبرینولیتیک ظرف 30 دقیقه (%): درصد بیمارانی با درد قفسه‌ی سینه یا احتمال حمله‌ی قلبی یا انفارکتوس قلبی حاد که ظرف حداکثر 30 دقیقه از ورود به اورژانس فیبرینولیتیک دریافت کرده‌اند.
  17. متوسط زمان رسیدن به فیبرینولیتیک (دقیقه): متوسط زمان فاصله‌ی بین ورود به بیمارستان تا تجویز فیبرینولیتیک برای بیماران اورژانسی با افزایش ارتفاع قطعه ST یا بلوک شاخه‌ی سمت چپ در نوار قلب.
  18. PCI ظرف 90 دقیقه از ورود (%):درصد بیماران سکته‌ی قلبی که حداکثر پس از 90 دقیقه از ورود به بیمارستان مداخله کرونری از راه پوست (PCI) دریافت کرده‌اند.
  19. زمان تا ECG (دقیقه): متوسط زمان از ورود بیمار با درد قلبی یا احتمال حمله‌ی قلبی به اورژانس تا نوار قلب (ECG)
  20. زمان انتقال برای مداخله‌ی کرونری حاد: متوسط زمان انتقال بیمار با درد قلبی یا احتمال حمله‌ی قلبی به بیمارستان دیگر برای درمان تخصصی.
  21. ارزیابی عملکرد سیستولی بطن چپ (%): درصد بیمارانی با نارسایی قلبی که برای آنها ارزیابی عملکرد سیستولی بطن چپ (LVS) انجام شده است.
  22. تجویز آنتی‌بیوتیک برای بیماران پنومونی (%): درصد بیماران پنومونی که طی 24 ساعت اولیه رژیم آنتی بیوتیک اولیه مطابق با گایدلاین‌های جاری را دریافت کرده‌اند.
  23. زایمان زودهنگام (%): درصد مادرانی که زایمان آن‌ها خیلی زود (1-2 هفته زودتر) برنامه‌ریزی شده است درحالی‌که زایمان زودهنگام دلیل پزشکی نداشته است.
  24. ایمنی کارکنان درمانی نسبت به آنفولانزا (%): درصد واکسیناسیون کارکنان
  25. ایمنی بیماران نسبت به آنفولانزا (%): درصد واکسیناسیون بیماران
  26. درمان ضد ترومبوز از روز دوم  (%): درصد بیماران سکته‌ی مغزی ایسکمیک که از روز دوم بستری در بیمارستان داروهای پیشگیری از عوارض لخته‌های خونی را دریافت کرده‌اند.
  27. درصد ارزیابی برای توانبخشی (%): درصد بیماران سکته‌ی مغزی که برای خدمات توانبخشی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
  28. مرخص شدن با داروی ضد ترومبوز (%): درصد بیماران سکته مغزی که با نسخه‌ی ضد ترومبوز مرخص شده‌اند.
  29. مرخص شدن با داروی استاتین (%): درصد بیماران سکته مغزی که نیاز به کاهش کلسترول داشته‌اند و با نسخه‌ی استاتین مرخص شده‌اند
  30. ضربان قلب نامنظم با درمان ضد انعقادی (%): درصد بیماران سکته‌ی مغزی با ضربان قلب نامنظم که با نسخه‌ی رقیق‌کننده‌ی خون مرخص شده‌اند.
  31. آموزش مراقبت سکته (%): درصد بیماران سکته‌ی مغزی یا همراهان آن‌ها که درباره‌ی مراقبت سکته و جلوگیری از آن توضیحات کتبی دریافت کرده‌‌اند.
  32. درمان ترومبولیتیک (%): درصد بیماران سکته‌ی مغزی که ظرف 3 ساعت از شروع علائمشان داروی حل‌کننده‌ی لخته‌ی خونی دریافت کرده‌اند.
  33. درمان پیشگیری ترومبوآمبولی وریدی (VTE) (%): درصد بیماران سکته مغزی که ظرف دو روز از بستری در بیمارستان داروهای پیشگیری از ایجاد لخته‌ی خونی را دریافت کرده‌اند.
  34. قطع آنتی‌بیوتیک پس از 24 ساعت (%): درصد بیماران جراحی که آنتی بیوتیک پیشگیری آن‌ها پس از 24 ساعت از عمل جراحی قطع شده است.
  35. انتخاب آنتی بیوتیک (%): درصد بیماران جراحی که آنتی‌بیوتیک مناسب را جهت پیشگیری دریافت کرده‌اند.
  36. آنتی بیوتیک ظرف 1 ساعت (%): درصد بیماران جراحی که آنتی‌بیوتیک پیشگیری را حداکثر 1 ساعت قبل از عمل دریافت کرده‌اند.
  37. بتابلاکر قبل از بستری (%): درصد بیمارانی که داروی قلبی بتابلاکر مصرف می‌کردند و قبل و بعد از عمل نیز همان دارو را مصرف کرده‌اند.
  38. خارج کردن کاتتر (%): درصد بیماران جراحی که کاتتر ادراری آن‌ها یک یا دو روز بعد از عمل خارج شده است.
  39. پیشگیری از VTE‌ (%): بیمارانی که ظرف 24 ساعت قبل یا بعد از اعمال جراحی خاص، داروهای پیشگیری از ایجاد لخته‌های خونی را دریافت کرده‌اند.
عوارض
  1. عوارض بیماران تعویض مفصل / لگن (%): درصد عمل‌های جراحی مفصل و لگن که به عوارضی مانند سکته‌ی قلبی، پنومونی، لخته‌ی خون و … منجر شده‌اند.
  2. عوارض جدی (%): درصدی از درمان‌ها که عوارض جدی (اما قابل درمان) داشته‌اند.
  3. مرگ بر اثر عوارض جدی بعد از عمل جراحی (%)
  4. فروریختگی (Collapse) ریه بر اثر درمان پزشکی (%): لاتروژنیک پنوموتوراکس
  5. لخته‌های خونی خطرناک بعد از عمل جراحی (%)
  6. باز شدن زخمی بعد از عمل جراحی (%)
  7. بریدگی‌های تصادفی بر اثر درمان پزشکی (%)
  8. عفونت‌های خونی (نسبت): تعداد عفونت‌های مرتبط با کاتتر مرکزی نسبت به معیار ملی
  9. عفونت‌های خونی مختص ‌ICU (نسبت): تعداد عفونت‌های مرتبط با کاتتر مرکزی نسبت به معیار ملی در بخش ICU
  10. عفونت‌های کاتتر مجرای ادراری (نسبت): تعداد عفونت‌های مرتبط با کاتتر ادراری نسبت به معیار ملی
  11. عفونت کاتتر مجرای ادراری مختص ICU (نسبت): تعداد عفونت‌های مرتبط با کاتتر ادراری نسبت به معیار ملی در بخش ICU
  12. عفونت ناشی از جراحی کولون (نسبت): تعداد عفونت‌های ناحیه‌ی جراحی کولون نسبت به معیار ملی
  13. عفونت ناشی از جراحی خارج کردن رحم (نسبت): تعداد عفونت‌های ناحیه‌ی جراحی کولون نسبت به معیار ملی در بخش ICU
  14. عفونت‌‌های MRSA (نسبت): تعداد نمونه‌های خونی ‌MRSA (استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم در برابر متیسیلین) مثبت پس از 4-5 روز از بستری در بیمارستان نسبت به معیار ملی
  15. عفونت‌های روده‌ای (نسبت): تعداد نمونه‌های مدفوع کلستریدیوم دیفیسیل مثبت پس از 4-5 روز از بستری در بیمارستان نسبت به معیار ملی
نرخ بستری مجدد در بیمارستان
  1. بازگشت برنامه‌ریزی نشده به بیمارستان طی 30 روز مربوط بهCOPD (احتقان ریوی مزمن) (%)
  2. بازگشت برنامه‌ریزی نشده به بیمارستان طی 30 روز مربوط به انفارکتوس قلبی (%)
  3. بازگشت برنامه‌ریزی نشده به بیمارستان طی 30 روز مربوط به نارسایی قلبی (%)
  4. بازگشت برنامه‌ریزی نشده به بیمارستان طی 30 روز مربوط به پنومونی (%)
  5. بازگشت برنامه‌ریزی نشده به بیمارستان طی 30 روز مربوط به سکته (%)
  6. بازگشت برنامه‌ریزی نشده به بیمارستان طی 30 روز عمومی بیمارستان (%)
  7. بازگشت برنامه‌ریزی نشده به بیمارستان طی 30 روز مربوط به ارتروپلاستی لگن / کل زانو (%)
  8. بازگشت برنامه‌ریزی نشده به بیمارستان طی 30 روز مربوط به بای‌پس عروق کرونر (%)
  9. نرخ مرگ و میر طی 30 روز مربوط به COPD (%)
  10. نرخ مرگ و میر طی 30 روز مربوط به انفارکتوس قلبی (%)
  11. نرخ مرگ و میر طی 30 روز مربوط به نارسایی قلبی (%)
  12. نرخ مرگ و میر طی 30 روز مربوط به پنومونی (%)
  13. نرخ مرگ و میر طی 30 روز مربوط به بای‌پس عروق کرونر (%)
  14. نرخ مرگ و میر طی 30 روز مربوط به سکته (%)
تصویربرداری پزشکی
  1. درصد پیگیری ماموگرافی (%): درصد بیمارانی که طی 45 روز از غربالگری منظم ماموگرام، یک پیگیری اولتراسوند، ماموگرام یا MRI از سینه داشته‌اند.
  2. استفاده از ماده‌ی حاجب برای CT توراکس (%): درصد بیمارانی که سی‌تی اسکن سینه دریافت کرده‌اند که اسکن ترکیبی/ دوبل بوده است.
  3. استفاده از ماده‌ی حاجب برای CT شکم (%): درصد کمتر بهتر است.
  4. تصویربرداری از قلب برای ارزیابی خطر پیش از عمل (%): درصد کمتر بهتر است.
  5. تصویربرداری همزمان CT اسکن مغز و سینوس (%): درصد کمتر بهتر است.
ارزش درمان + +
  1. هزینه‌-فایده‌ی پرداخت‌های مدیکیر (نسبت): نسبت هزینه‌ فایده بیمارستان برای مدیکیر در مقایسه با معیار ملّی
  2. پرداخت برای سکته‌ی قلبی (دلار): با امکان مقایسه با میانگین هزینه ملّی
  3. پرداخت برای نارسایی قلبی (دلار): با امکان مقایسه با میانگین هزینه ملّی
  4. پرداخت برای پنومونی (دلار): با امکان مقایسه با میانگین هزینه ملّی
  5. ارزش درمان سکته‌ی قلبی
ارزش درمان، مقدار پرداختی (دلار) را با نرخ مرگ و میر (%) ترکیب می‌کند تا ارزش درمان را ارزیابی کند. همچنین امکان مقایسه این دو شاخص با میانگین هزینه و مرگ و میر ملّی را نیز در اختیار می‌گذارد.
  1. ارزش درمان نارسایی قلبی
  2. ارزش درمان پنومونی