لابراتوار نوآوری ترافورد؛ سامانه‌ای برای تجزیه و تحلیل اطلاعات شهری

  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • 3
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: نویسنده میهمان
  • لینک کوتاه:

«لابراتوار نوآوری ترافورد» با استفاده از داده باز انواع راه حل های ابتکاری برای تجزیه و تحلیل مسائلی که در شهر ترافورد اتفاق می افتد را  برای استفاده توسط سیاست گذاران و مشارکت و تعامل بیشتر با مردم ارایه می […]

لابراتوار نوآوری ترافورد؛ سامانه‌ای برای تجزیه و تحلیل اطلاعات شهری

«لابراتوار نوآوری ترافورد» با استفاده از داده باز انواع راه حل های ابتکاری برای تجزیه و تحلیل مسائلی که در شهر ترافورد اتفاق می افتد را  برای استفاده توسط سیاست گذاران و مشارکت و تعامل بیشتر با مردم ارایه می کند.در این پست به معرفی برخی از ویژگی ها و بخش های این پایگاه  کاربردی می پردازیم.

«لابراتوار نوآوری ترافورد»

پایگاه داده باز شهر 200 هزار نفری ترافورد در جنوب منچستر به دلیل قابلیت های خاص و فراوان به عنوان یکی از تجارب موفق در زمینه داده باز در حوزه شهری به شمار می رود. «لابراتوار نوآوری ترافورد» نیز که یکی از زیر مجموعه های این سایت به شمار می رود، به دلیل ارایه تصویرسازی ها و ترکیب داده های مختلف به صورت کاربردی و جذاب و درقالب های مختلف توانسته است مدیران و شهروندان را در مدیریت هر چه بهتر شهر ترافورد یاری کند. در این پست با ویژگی ها و برخی از قابلیت های این پایگاه بیشتر آشنا خواهیم شد.

 Trafford Innovation and Intelligence Lab

تصویر بالا صفحه اول این پایگاه را نمایش می دهد برای دسترسی به این پایگاه بر روی این لینک کلیک نمایید.

در بخش زیر با ارایه چند مورد از کاربردهای این پایگاه  در حوزه های مختلف آشنا می شویم:

سلامت

درصورت وقوع حمله قلبی برای یک شهروند ابتدایی ترین کار بعد از تماس با اورژانس و آمبولانس، استفاده از دستگاه های احیا از جمله دستگاه «دفیبریلاتور» برای رفع خطر و درمان های بعدی برای برخی بیماران خاص قلبی است. با توجه به هزینه های بالای این دستگاه ها و عدم امکان استقرار تعداد زیادی از این دستگاه ها در مراکز اورژانس،در سال گذشته شهرداری ترافورد با استفاده از قابلیت های داده باز و مشاوران حوزه سلامت با استفاده از اطلاعاتی چون میزان مرگ و میر، چاقی مفرط، نرخ بیماری های قلبی عروقی، و سطح فعالیت بدنی در هر منطقه و با ترکیب اطلاعات مذکور با اطلاعات بیمارستان ها، اورژانس ها و غیره ، ترافورد را به  15 منقطه تقسیم کردند  که در هر منطقه با توجه به شرایط جمعیتی وسایر متغیرهای دیگر به چه میزان  و در چه مکان هایی از این دستگاه ها استفاده شود.

مکان یابی مراکز قلبی

در تصویر بالا محل استقرار هر یک از مراکز قلبی و دستگاه های خاص احیا مشخص شده است.این پروژه به عنوان اولین پروژه لابراتوار نوآوری ترافورد به شمار می رود که در این لینک جزییات بیشتری از آن موجود است.

داشبورد شهروندی

در داشبورد شهروندی ترافورد برخلاف برخی داشبوردهای دیگر از جمله داشبورد شهر ادمنتون که در پست های گذشته وبلاگ معرفی شد و در این لینک قابل مطالعه است، اطلاعات به صورت جذاب تر و بسیار کامل تر و به همراه تصویرسازی های جذاب ارایه شده اند. مزیت این گونه از داشبوردها قابلیت کسب اطلاعات بسیار کلان در چند لحظه کوتاه و از بسیاری از موضوعات مختلف است.

داشبورد شهروندی ترافورد

تصویر بالا بخشی از داشبورد شهروندی شهر ترافورد را نمایش می دهد که در این لینک قابل مشاهده است. با کلیک بر روی هر بخش جزییات آن به صورت های مختلفی قابل نمایش است.

مصرف برقمیزان مصرف برق در هر منطقه مشخص شده است.

سرگرمی و تفریحات

در بخش سرگرمی و تفریحات این پایگاه نیز اطلاعات جالبی از طریق تصویرسازی به دست آمده است.اطلاعات کامل هر یک از باشگاه های ورزشی، امکانات، قیمت ، مکان دسترسی بر روی نقشه ،رزرو آنلاین و بسیاری دیگر از اطلاعات در این بخش جمع آوری شده است.

سرگرمی و تفریحات ، ترافورد

در نمودار اینتر اکتیو فوق می توان میزان فعالیت های ورزشی شهروندان و میزان انجام هر یک از این فعالیت ها را در ورزشگاه مورد نظر مشاهده کرد.برای دسترسی به سایت سرگرمی ترافورد بر روی این لینک کلیک کنید.