کنفرانس سالانه‌ی سازمان همکاری حکومت باز

  • ۲۶ مهر ۱۳۹۴
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: محمدحسین خانی
  • لینک کوتاه:

OGP علاوه بر کنفرانس‌های منطقه‌ای، دارای یک کنفرانس سراسری سالیانه است که در این کنفرانس عالی‌‌ترین مقامات کشورهای عضو (رئیس جمهور / نخست‌وزیر)  و نمایندگان جنبش‌های اجتماعی،‌ کسب و کارها شرکت می‌کنند. کنفرانس سال 2012 در کشور برزیل و کنفرانس […]

کنفرانس سالانه‌ی سازمان همکاری حکومت باز

OGP علاوه بر کنفرانس‌های منطقه‌ای، دارای یک کنفرانس سراسری سالیانه است که در این کنفرانس عالی‌‌ترین مقامات کشورهای عضو (رئیس جمهور / نخست‌وزیر)  و نمایندگان جنبش‌های اجتماعی،‌ کسب و کارها شرکت می‌کنند. کنفرانس سال 2012 در کشور برزیل و کنفرانس سال 2013 در کشور انگلستان برگزار گردیده و کنفرانس سال 2015 در کشور مکزیک (در شهر مکزیکو سیتی) و در تاریخ 5، 6 و 7 آبان(27 و 28 و 29 اکتبر) برگزار خواهدشد. بر اساس آمار ارائه شده، 1500 نفر برای شرکت در کنفرانس امسال پذیرش شده‌اند.

در پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس سالانه‌ی سازمان همکاری دولت باز این‌گونه توضیح داده شده است:

کنفرانس سالانه‌ی سازمان همکاری دولت باز فرصتی خوب برای اعضا جنبش دولت باز جهت برقراری روابط و شروع جنبش‌های جدید ایجاد می‌کند که می‌تواند بهانه‌ای باشد برای بررسی کارآمدی‌ها و ناکارآمدی‌ها و اندیشیدن چاره‌ای برای آن‌ها؛ بستری برای همکاری‌های بیشتر و به اشتراک گذاری تجربیات.

این کنفرانس دربردانده‌ی پنل‌ها، کارگاه و گردهم‌آیی‌های متنوعی است که در آن‌های مثال‌‌های عینی و تجربه‌های کشورهای مختلف برای انتقال تجربیات و بهره‌مندی از نظرات دیگران، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. از جمله موضوعات آن می‌توان به «چگونه باز بودن می‌تواند به بهبود خدمات عمومی کمک کند؟»، «هدایت رشد اقتصادی»، «مبارزه(کاهش) با فقر»، «پاسخگو کردن دولت‌ها» و … اشاره کرد. مهم‌ترین موضوع مورد بحث در کنفرانس سال 2015، «نقش دولت باز در پیاده‌سازی اهداف توسعه‌ی پایدار عصر پسا-2015» خواهد بود.

در آینده اطلاعات بیشتری برای آشنایی با سازمان همکاری برای دولت باز و برنامه‌های این کنفرانس ارائه خواهدشد.

برای آشنایی بیشتر با این کنفرانس(مبتنی بر سایت کنفرانس)  سایت کنفرانس به نشانی ogpsummit.org را مرور کنید. برای اطلاع از برنامه‌ی زمان‌بندی این کنفرانس، صفحه‌ی Agenda را در سایت آن یا این فایل صفحه‌گسترده (حاوی برنامه‌ی زمان‌بندی کنفرانس) را ببینید.