موبایل در خدمت ارتباط بخش عمومی و مردم

  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: محمدحسین خانی
  • لینک کوتاه:

‌بر اساس تحقیق انجام‌شده توسط موسسه پیو (Pew research center)، بیش از 90% افراد بزرگ‌سال تلفن همراه دارند، اما فقط 56% این عده صاحب تلفن هوشمند هستند. در چنین شرایطی، نقش پیامک در ارتباط مردم و بخش عمومی چیست و […]

موبایل در خدمت ارتباط بخش عمومی و مردم

‌بر اساس تحقیق انجام‌شده توسط موسسه پیو (Pew research center)، بیش از 90% افراد بزرگ‌سال تلفن همراه دارند، اما فقط 56% این عده صاحب تلفن هوشمند هستند. در چنین شرایطی، نقش پیامک در ارتباط مردم و بخش عمومی چیست و سیاست‌های استفاده از آن کدم‌اند؟

برای بررسی این موضوع، وبینار یک‌ساعته‌ی سایت GovDelivery (شرکتی متمرکز بر بهبود رویکرد دیجیتال دولت‌ها در تعامل با شهروندان ) را مشاهده کنید. همچنین فایل ضمیمه‌ی این وبینار هم برای بارگیری قرار داده‌شده است. در ابتدای این فایل می‌خوانیم:

اگر استراتژی‌های دیجیتالی شما شامل پیامک نیست، بدون شک مخاطبان بسیاری را ازدست‌داده‌اید.

این سند با ارائه‌ی آمارها و گزارش‌هایی که در وبینار به‌صورت مختصر ارائه‌شده است، جمع‌بندی کوتاهی از چگونگی استفاده از پیامک بیان می‌کند. این روزها با گسترش مفهومی به نام Government as a Platform(دولت به مثابه پلتفرم)، راه‌های جدید و متنوعی برای ارتبط متقابل مردم و حاکمیت مطرح شده است که ارتباط با استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر موبایل بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهند. بر اساس اطلاعات ارائه شده در این فایل، در سال‌های 2013 و 2014 تعداد پیامک‌های ارسال شده توسط Govdelivery دو برابر شده است. این گزارش بیان می‌دارد که پیامک می‌تواند به گسترده‌تر شدن دایره نفوذ، سرعت بخشیدن به دریافت پاسخ از مخاطبان، ساده‌سازی ارتباط و اثربخشی استراتژی ارتباط دیجیتال کمک کند.

شما را به دیدن این ارائه دعوت می‌کنیم:

فایل ضمیمه را نیز از پیوند زیر بارگیری نمایید:

دریافت
عنوان: Making Mobile Work
حجم: 2.11 مگابایت
توضیحات: بازنشر از شفافیت برای ایران

نظر شما چیست؟

آیا در کشور عزیزمان ایران استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان موبایلی مانند تلگرام کارآمدتر است یا روش‌های قدیمی‌تر مثل پیامک؟